Υπερτροφές (Superfoods)

Τα superfoods (υπερτροφές στα Ελληνικά) είναι τροφές με συμπυκνωμένες θρεπτικές ουσίες, δηλαδή σε μικρές ποσότητες περιλαμβάνουν πολλά ευεργετικά συστατικά, τα οποία είναι εύκολα απορροφήσιμα από τον ανθρώπινο οργανισμό, και έτσι μπορούν συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία του ατόμου.

Τα superfoods δεν είναι σπάνιες τροφές, αλλά συνηθισμένες τροφές που χρησιμοποιούνταν στα παλιότερα χρόνια για την πρόληψη και αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών.

Οι υπερτροφές είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικές και πολλές άλλες φυτοχημικές ουσίες. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, όπου καταστρέφουν τα κύτταρα στον οργανισμό μας. Οι ελεύθερες ρίζες δημιουργούνται από τις συνηθισμένες βιολογικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στον οργανισμό, καθώς και από το κάπνισμα, το άγχος και τη μόλυνση του περιβάλλοντος.Είναι καλό να συμπεριλάβουμε τις υπερτροφές στη διατροφή μας σε συνδυασμό όμως με μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Η κατανάλωση μιας υπερτροφής στα πλαίσια μιας μη ισορροπημένης διατροφής δεν θα επιφέρει κάποιο αποτέλεσμα. Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι οι υπερτροφές δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα φάρμακα. Επίσης, είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη και την επεξεργασία της υπερτροφής. Μπορεί η υπερτροφή στην ανεπεξέργαστη μορφή της να περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών, αλλά η επεξεργασία της τροφής αυτής να απομακρύνει το μεγαλύτερο μέρος των συστατικών αυτών. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα σε πολλά έτοιμα ροφήματα πράσινου τσαγιού.   (med tips)    Παρακάτω θα δείτε ποιές είναι οι πιο γνωστές υπερτροφές που καλό θα ηταν να εντάξουμε στην διατροφή μας.

1.Acai berry   

To Açai Berry είναι ένα φρούτο που καλλιεργείται εδώ και αιώνες στα τροπικά δάση του Αμαζονιου και ο δυτικός κόσμος μόνο τελευταία άρχισε να αντιλαμβάνεται τα ωφέλη του. Λόγω των θρεπτικών του ιδιοτήτων, οι ειδικοί το έχουν ονομάσει το νούμερο ένα υπερφρούτο (superfruit) στον κόσμο. Το acai berry είναι δοκιμασμένο εδώ και πολλά χρόνια και έχει εγγυημνένα αποτελέσματα. Δέκα φορές πιο αντιοξειδωτικό από το κόκκινο σταφύλι, προστατεύει την επιδερμίδα από τα πρώτα σημάδια της γήρανσης καθώς επισής την αναδομεί και την ενυδατώνει σε βάθος. Εξισορροπεί ανομοιόμορφους χρωματικούς τόνους, αναζωογονεί την επιδερμίδα προσφέροντας λάμψη, καλμάρει & καταπραΰνει ερεθισμούς, βελτιώνει την φυσική κατάσταση της επιδερμίδας και ενισχύει το φυσικό συγχρονισμό της διαδικασίας επιδιόρθωσης της επιδερμίδας στο σωστό χρόνο.

acai-berry

2.Incan berry (φυσαλίς του Περού)

Είναι γνωστό και ως golden berry, βοηθά στον έλεγχο του ζαχάρου και διατηρεί τα επίπεδα της χοληστερίνης χαμηλά λόγω της πηκτίνης που περιέχει. Καταπολεμά τους πονοκεφάλους και συμβάλλει στην αντιμετώπιση των εντερικών προβλημάτων, καθώς έχει περιεκτικότητα 16% σε πρωτεΐνες και περισσότερες φυτικές ίνες από τα βατόμουρα, τα δαμάσκηνα, τις σταφίδες και τα βερίκοκα.

vecap13842_3

3.Cranberry(φίγγι)   

Τα cranberries είναι γνωστά κυρίως για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Είναι πηγή φλαβονοειδών, βιταμινών B και C και η κατανάλωσή τους σχετίζεται με την πρόληψη των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος.

%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bb%ce%ae%cf%88%ce%b7%cf%82

4.Aronia berry (αρρώνια) 

Το aronia berry χαρακτηρίζεται και «βατόμουρο της νιότης», καθώς θεωρείται ένα αναζωογονητικό φρούτο το οποίο αυξάνει τη ζωτικότητα του σώματος. Περιέχει βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που καταπολεμούν την κόπωση και ενεργοποιούν τον μεταβολισμό. Έχει αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει από προβλήματα και ασθένειες του πεπτικού συστήματος, όπως είναι ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

flavonoid-superstar

5.Blueberry (Μύρτιλλο) 

Βιταμίνες Α, C, E, B, καροτίνη, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες είναι μερικά μόνο από τα θρεπτικά του συστατικά. Το blueberry έχει αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές ιδιότητες που συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου και στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς. Μπορεί επίσης να συμβάλει στην ανανέωση του οργανισμού και στην πρόληψη αλλεργιών.

ss_pr_100223superfood-blueberries

6.Raspberries (Σμέουρα)

Έχουν πολύ υψηλή διατροφική αξία και καλύπτουν περίπου το 16% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε φυτικές ίνες. Είναι πλούσια σε μαγγάνιο, βιταμίνες C και Κ, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, κάλιο και χαλκό. Έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες και δρουν κατά του οξειδωτικού στρες όσο και των φλεγμονών, χρόνιων ή μη. Ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου και των λιπών στο αίμα.

images

7.Ιπποφαές

Ένα φυτό με ευεργετικές ιδιότητες, καθώς περιέχει τριγλυκερίδια που φαίνεται να έχουν αντικαρκινική δράση. Έχει περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι και μπορεί να καταναλωθεί ως χυμός ή αφέψημα. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ρυθμίζει τον μεταβολισμό και χαρίζει τόνωση και ενέργεια.

16721953_ipofaes-limghandler

8.Σιταρόχορτο

Πρόκειται για τον βλαστό που παράγεται από σπόρο σταριού και αποτελεί μία από τις πιο πολυσυζητημένες υπερτροφές. Είναι πλούσιο σε χλωροφύλλη και περιέχει περισσότερες από εκατό θρεπτικές ουσίες. Ξεχωρίζει για τις καθαριστικές και αποτοξινωτικές του ιδιότητες, την ικανότητα αναγέννησης κυττάρων και την εύκολη αφομοίωση απ’ όλους τους οργανισμούς.

sitaroxorto

9.Νιφάδες ζέας

Είναι το δημητριακό που περιέχει 40% περισσότερο μαγνήσιο σε σχέση με τα υπόλοιπα. Κύριες ιδιότητές του είναι ότι βοηθάει να αντιμετωπιστούν οι κράμπες που μπορεί να σημειωθούν μετά από πολύωρη άσκηση και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.

organic-flakes

10.Κινόα

Περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες και από το σιτάρι, Ω3 λιπαρά, κάλιο, σίδηρο και πληθώρα άλλων ευεργετικών συστατικών. Παρέχει 9 απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα και γι’ αυτό θεωρείται τροφή υψηλής βιολογικής αξίας.

cebaceb9cebdcebfceb1

11.Σπιρουλίνα

Είναι το ελληνικό προϊόν με ευεργετική για τον οργανισμό δράση, καθώς είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Περιέχει βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα, ένζυμα και αντιοξειδωτικά. Μεταξύ άλλων, ενισχύει τη συγκέντρωση, βελτιώνει τις επιδόσεις και κρατά τον οργανισμό σε εγρήγορση.

4b6dd181c3832d93c8e53a3368228f5c_xl

12.Chia seeds

Αποτελούν πηγή ενέργειας και είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και Ω3 λιπαρά οξέα. Μειώνουν τη χοληστερόλη, έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθούν σε προβλήματα υψηλής πίεσης, καρδιακές ασθένειες και σακχαρώδη διαβήτη.

chia-seeds-in-a-bowl

13.Λιναρόσπορος

Τροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, η οποία είναι ευεργετική για διαβητικούς και μειώνει την «κακή» χοληστερίνη. Πλούσια σε φυτικές ίνες, Ω-3, Ω-6, ασβέστιο και βιταμίνη C, που βοηθούν στην καύση του λίπους.

i-diatrofiki-uper-aksia-tou-linarosporou

14.Σπόροι κάνναβης

Μια ισορροπημένη πηγή πρωτεΐνης που περιέχει τα απαραίτητα αμινοξέα και λιπαρά οξέα για τον οργανισμό. Η συχνή κατανάλωσή τους ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει την ποσότητα τριγλυκεριδίων στο αίμα, την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.

09hempseeds

15.Ρόδι

Μια τροφή με πολλαπλά για τον οργανισμό οφέλη χάρη στις αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της. Μεταξύ άλλων, συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερίνης, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα με τη βιταμίνη C και έχει αντιαλλεργικές ιδιότητες λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε πολυφαινόλες.

rodi-raspberry-ketone-greece