Αβοκάντο

Το πρώτο υλικό που θα φιλοξενήσουμε στην στήλη μας είναι το εξωτικό αβοκάντο. Το ιδιαίτερο αυτό φρούτο που όπως γνωρίζετε έχει χρησιμοποιηθει και σε μια από τις συνταγές μας ευδοκιμεί σε τροπικές περιοχές και ανακαλύφθηκε στο Μεξικό όπου το καλλιεργουσαν οι ιθαγενείς αφού ήταν κύριο συστατικό της διατροφής τους. Στην Ελλάδα το αβοκάντο καλλιεργειτε στην Κρήτη όπου καταλαμβάνει οπωρωνες με πάνω από 50.000 δέντρα και η μέση ετήσια παραγωγή είναι περίπου 1 τόνος το στρέμμα.
Ο καρπός του δέντρου έχει βουτηρωδη γεύση και θα πρέπει να είναι αρκετά ώριμο προκειμένου να καταναλωθεί. Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα φρούτα είναι το μοναδικό που έχει λιπαρά καθώς η περιεκτικοτιτα του σε λιπαρά ανέρχεται στο 88%. Ωστόσο, τα λιπαρά του είναι ωφέλιμα καθώς πρόκειται για μονοακορεστα λιπαρά οξέα με κύριο εκπρόσωπο ελαικο οξύ. Επίσης είναι αποτελεί καλή πηγή βιταμινών Ε καλλιου και φυτικών ινών. Είναι ιδιαίτερα θερμιδογονο και σε περίπτωση που προσέχετε την σιλουέτα σας θα πρέπει να καταναλώνετε με μέτρο. Μια φέτα και μόνο αβοκάντο περιέχει 50 θερμίδες και 5 γραμμάρια λίπους. Επιπλέον όμως σαν φρούτο είναι ωφέλιμο και για την υγεία καθώς έρευνες που έχουν γίνει αναφέρουν ότι έχει αντικαρκινικη δράση και είναι ευεργετικό για την καρδιά.
Μερικά tips που θα πρέπει να γνωρίζετε για το αβοκάντο είναι τα εξής:
– Προσθέστε μερικές φέτες αβοκάντο στις σαλάτες σας. Το αβοκάντο, χάρη στα λιπαρά που περιέχει, συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση των λιποδιαλυτών καροτενοειδών που περιέχονται τόσο στο ίδιο όσο και σε άλλα λαχανικά (όπως το καρότο και το σπανάκι).
– Να θυμάστε ότι μισό αβοκάντο στη σαλάτα σας ισοδυναμεί με μιάμιση κουταλιά ελαιόλαδο, όσον αφορά τις θερμίδες.
– Βάλτε λεμόνι στην κομμένη επιφάνεια του αβοκάντο, ώστε να μη μαυρίσει εξαιτίας της έκθεσής του στον αέρα.
– Μπορείτε, επίσης, να το φυλάξετε στο ψυγείο, αφού πρώτα το τυλίξετε με μια πλαστική μεμβράνη, ώστε να μην αλλοιωθούν τα συστατικά του.

Πατήστε εδώ για την συνταγή

Πηγές : wikipedia , vita.gr ,iatronet.gr

klvfddjcbj.png

Advertisements